Administratie bij overlijden


 


Het overlijden van een naaste is een proces van verdriet en rouw. Daarnaast zijn er plotseling veel zaken die georganiseerd en geregeld moeten worden. We zeggen met recht plotseling omdat het merendeel van mensen onverwachts overlijdt. Tijdens dat zeer pijnlijke proces is er (helaas) ook sprake van wet- en regelgeving die hierbij van toepassing zijn. Tijdens het proces van organiseren en verdriet is het afwikkelen van de administratie een ingewikkeld verhaal met energievretende procedures. Precies datgene wat u er niet bij gebruiken kan!

 
Uw zorgen, mijn hulp

De executeur is verantwoordelijk voor de afwikkeling van de nalatenschap tot het moment dat de nalatenschap wordt verdeeld. Hij zal alle (mogelijke) erfgenamen laten weten dat deze geen (financieel) waardevolle spullen uit het huis van de overledene mogen meenemen. Dit kan namelijk consequenties hebben voor de aanvaarding van erfenis inclusief de (mogelijke) schulden die nog onbekend zijn.

Daarnaast dienen de betrokken financiële instellingen waarmee de overledenen zaken deed geïnformeerd te worden. Zo blijven eventuele banktegoeden beschermt voor de erfenis.

Vergeet hierbij dan ook niet bedrijven die automatisch van de rekening incasseren waarvan de dienstverlening niet zomaar kan worden gestopt. Denk daarbij aan gas, water, elektriciteit, verzekering(en) etc.

Voor al deze zaken sta ik u graag bij met professionele hulp. U staat er niet alleen voor!

 BENIEUWD WAT WIJ VOOR U KUNNEN DOEN?


06-53149066